Recenzie: Nume de cod: Verity

Titlu: Nume de cod: Verity
Autor: Elisabeth Weiss
Editura: Epica (link de comandă)

Nume de cod: Verity e o poveste impresionantă, unde eroismul, prietenia și curajul fac echipă bună. Este o carte de suflet, unde imaginea războiului este demitizată, actele de curaj se transformă într-o formă de nebunie, și totul se realizează în numele prieteniei. Cred că acest lucru m-a impresionat cel mai mult: relația dintre cele două personaje, pilotul Madie Brodatt și spioana Queenie.

Romanul aduce în prim plan o poveste frumoasă despre o prietenie sinceră, aflată sub imperiul războiului și a destinului. Maddie Brodatt, a fost întotdeauna îndrăgostită de motoare, iar când se ivește o ocazie de a învăța să zboare cu avionul, aceasta profită de șansă și devine printre cei mai buni piloți ai Angliei. Așa ajunge pilotul Brodatt să o întâlnească pe micuța și îndrăzneața Queenie, o femeie frumoasă, cu o personalitate puternică, care reușește să se descurce în orice situație.

Credeam că știu ce a însemnat războiul. Credeam că știu ce au însemnat capturările inamice și actele de spionaj și de tortură; credeam. M-am înșelat. Queenie sau Eva Seiler, sau Katherine, dar, în definitiv, Julie, cu numele său de cod, Verity, povestește totul cu o nonșalanță, seninătate, inocență și ironie înfricoșătoare. Von Linden, ofițerul german care o interoghează și o torturează pe Julie, mi-a inspirat din prisma personajului principal, o teamă și o repulsie greu de stăpânit, pe care încă le mai resimt.

Maddie este cea care pilotează avionul cu care Julie ajunge în Franța, unde, dintr-un motiv aproape hilar, agenta este capturată și obligată să cedeze informații prețioase legate de coduri și date ale sistemului de pilotaj englez, care îi aduc statutul de colaboraționistă dar și încă puțin timp prețios, în care să pună la cale un plan de evadare. Dovedind un curaj și o inteligență uimitoare, Julie le spune totul, creând o poveste fascinantă, despre începuturile prieteniei cu Maddie, evoluția carierei sale de spioană și mai ales, informații despre locuri și oameni, informații pentru care Fuhrer-ul ar fi incendiat Reichstagul a doua oară.

Nume de cod: Verity este un jurnal impresionant, un simbol al patriotismului, al curajului și al prieteniei, o poveste emoționantă despre teamă, adevăr și consecințele acestora.

Nota: 5/5